Workshops

Tijdens de ‘Wat is de vraag? workshops gaan we aan de slag met de theorie uit het boek. In een intensieve en interactieve sessie laten we zien hoe je de uitgangspunten in je eigen praktijk kunt toepassen. 

Maatwerk

De workshops zijn altijd maatwerk. We behandelen cases uit je eigen praktijk. We verwachten daarom wel enige voorbereiding van de deelnemers. Naast het doornemen van het boek en het formuleren van je eigen leerdoelstellingen vragen we je na te denken over:

  • Onderzoek waarbij je betrokken was, dat in de bureaula verdween
  • Voorbeelden van onderzoeken waarbij je uiteindelijk een compleet andere insteek koos dan de oorspronkelijke vraag

De workshops worden in samenspraak met de deelnemers vorm gegeven. Onderwerpen die aan bod kunnen komen, zijn bijvoorbeeld:

  • De kloof tussen marktonderzoek en marketeers (en hoe die te dichten?)
  • Welke informatie is nodig voor een goede briefing (en hoe kom je eraan)?
  • Van onderzoeksvraag naar de optimale onderzoeksmethode

De sessies duren ongeveer 3 uur. De prijs is €650,-, dit is inclusief 10 exemplaren van het boek 'Wat is de vraag?'.

Als je interesse hebt in een leerzame dag over hoe marktonderzoek beter kan aansluiten bij de wensen van de gebruikers, neem dan contact op met één van de auteurs.

Durk Bosma

Auteur/trainer

Profiel

Erik de Kort

Auteur/trainer

Profiel

Bevestiging

Bedankt, we hebben je aanvraag ontvangen.

Bevestiging

Bedankt, we hebben je vraag ontvangen.

Bevestiging

Bedankt, we hebben je recensie ontvangen.

Durk Bosma

Het hart van Durk Bosma gaat sneller kloppen van ingewikkelde onderzoeksvraagstukken waarvoor een eenvoudige aanpak gevonden moet worden. Hij is een allround onderzoeker, met ruime ervaring op alle vlakken van onderzoek. Anderen helpen door complexe materie inzichtelijk te maken, is zijn drive.

Durk leerde het vak marktonderzoeker bij Research International. Hij leerde hoe marktonderzoek in de praktijk wordt toegepast bij PepsiCo en KLM. Marktonderzoek kan sneller, goedkoper en vooral beter, vindt hij. En 'beter' betekent dat het beter moet aansluiten bij de marketingvraagstukken van de opdrachtgever. Deze gedachte leidde er toe dat hij in 2005 DBMI oprichtte, de voorganger van Delta Marktonderzoek.

In 2013 was hij genomineerd voor de MOAward voor bureauonderzoeker van het jaar. Helaas niet gewonnen, maar wel vereerd.

Durk is naast zijn werk voor Delta Marktonderzoek blogger bij MarketingOnline en docent bij Beeckestijn Business School.

In zijn vrije tijd is Durk vaak te vinden op het voetbalveld. Als centrale verdediger van SVC'08 veteranen 1 of langs de lijn bij zijn zoons Abel en Max.

06 14 23 24 41
DurkBosma@deltamarktonderzoek.nl

Erik de Kort

Na een lange carrière bij de toonaangevende bureaus NSS Marktonderzoek en Research International is Erik al enkele jaren werkzaam als zelfstandig adviseur op het vakgebied marktonderzoek. Hij is als methodologisch adviseur verbonden aan Delta Marktonderzoek. Daarnaast geeft hij les aan de New Business School Amsterdam over marketing en marktonderzoek. Er is geen onderwerp en geen branche waar hij geen onderzoek naar heeft gedaan.

ErikdeKort@deltamarktonderzoek.nl