Bonusmateriaal & Checklists
Hieronder een overzicht van het bonusmateriaal en checklists bij de verschillende delen van het boek. We vullen dit regelmatig aan met bonushoofdstukken en nieuwe manieren om specifieke onderzoeksvraagstukken te analyseren. De plaatjes hieronder zijn te downloaden met behulp van de rechtermuisknop.
Bonusmateriaal Deel 1
Blog: Gedegen en relevantie, Yin & Yang van het marktonderzoek
'Earning a seat at the table'. An very important piece of research, highlighting best practises in Insights management. By Robert van Ossenbruggen.
Earning a seat at the table by Robert van Ossenbruggen
Filmpje: Ray Punter spreekt over de ontwikkelingen in het vakgebied marktonderzoek (2017)
'The Future of Insights', Een zeer interessant onderzoeksrapport, waarin de kloof tussen wat marketeers nodig hebben en wat marktonderzoekers opleveren, wordt gekwantificeerd. Je kunt de pdf hier lezen: http://www.wfanet.org/pdf/Future-of-Insights-Project.pdf of het filmpje hieronder bekijken.
'The Futures of Marketing Research': Een artikel waarin een aantal scenario's voor de toekomst van de marktonderzoekwereld worden beschreven, door Robert Moran
www.whatsthequestion.online/uploads/8/3/4/7/83474572/moran_futures_of_marketresearch.pdf
Bonusmateriaal Deel 4
Blog: de kunst van het vragen stellen
Whitepaper: De kunst van het vragen stellen. Ofwel, hoe maak je een goede vragenlijst
Blog: de significante steekproef en andere misverstanden
Whitepaper_Over_steekproeven_Inzicht_en_Impact.pdf
Steekproefcalculator (Alles over marktonderzoek)